VR-Mind

Fișă de prezentare

VR-Mind este o aplicație pentru PC și pentru dispozitive de realitate virtuală (VR) dezvoltată de Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) și compania americană EON Reality pentru promovarea sănătății mintale, prevenția problemelor de depresie și anxietate, sau ca modul adjuvant în tratamentul problemelor emoționale. VR-Mind este utilizat în cadrul UBB pentru cercetări psihologice avansate și ca tehnologie inovativă pentru livrarea de servicii clinice validate științific în cadrul Clinicii Universitare de Psihologie PsyTech. Având în vedere avantajele pe care le aduce aplicația pentru atingerea scopurilor terapeutice și interesul comunității de practicieni pentru acest produs, UBB și EON au decis să îl facă disponibil pentru psihologii care doresc să-l includă în portofoliul de servicii oferit clienților, ca un produs finalizat (cu programul de training) și diseminat prin UBB-EON-XR-Center.

VR-Mind a fost dezvoltat în baza studiilor de științe cognitive clinice fundamentale și aplicative care au arătat relevanța distorsiunilor cognitive în apariția sau menținerea problemelor emoționale (în principal depresie și anxietate), respectiv au demonstrat că procedurile de modificare a acestor distorsiuni (cognitive bias modification) ar putea reduce aceste probleme. Astfel, VR-Mind a fost construit pentru a evalua și modifica principalele tipuri de distorsiuni care au fost puse în evidență în literatura de specialitate ca fiind relevante pentru simptomele de depresie și anxietate: (1) distorsiunile atenționale, (2) distorsiunile de interpretare și (3) distorsiunile de memorie/mnezice.

Descrierea produsului

VR-Mind este o aplicație care se instalează pe un PC și poate fi rulată folosind monitorul calculatorului sau folosind o cască VR marca VIVE (https://www.vive.com). Aplicația prezintă funcționalități similare pentru cele două moduri de rulare, dar experiența este mai imersivă folosind tehnologia VR.

Aplicația este formată din 4 module:

1.Un modul destinat clinicianului pentru administrarea clienților, monitorizarea progresului și personalizarea setărilor pentru clienți.

2.Un modul destinat evaluării și modificării distorsiunilor atenționale după procedura dot probe.

  • Utilizatorul trebuie să indice locul unde apare ținta (semnul „plus”) imediat după apariția simultană a doi stimuli, unul neutru și unul negativ (ținta va înlocui unul din cei doi stimuli). În modul de evaluare a distorsiunii, ținta urmează în proporții egale stimulul neutru și pe cel negativ. În modul de intervenție, ținta urmează într-o proporție mai mare stimulul neutru.

      3. Un modul destinat evaluării și modificării distorsiunilor de interpretare, folosind o sarcină de tip construirea unei propoziții în baza unor cuvinte amestecate.

  • Utilizatorul trebuie să reconstruiască o propoziție cu un număr pre-specificat de cuvinte, selectând dintr-un șir de cuvinte disponibile amestecate, mai mare decât cel necesar. În baza cuvintelor disponibile, utilizatorul poate formula o propoziție cu sens negativ sau cu sens neutru. Utilizatorul primește un punctaj pentru fiecare cuvânt ales. În modulul de intervenție, cuvintele care duc la sensuri neutre ale propozițiilor sunt asociate cu punctaje mai mari și utilizatorul este instruit să realizeze un punctaj cât mai mare.

       4.Un modul destinat evaluării și modificării distorsiunilor de memorie, folosind o sarcină de memorare a poziției unor stimuli țintă și ignorarea unor stimuli adverși.

  • Utilizatorul este solicitat să identifice stimulii pereche ascunși în spatele unor ecrane poziționate pe un perete în camera virtuală. Dacă utilizatorul verifică două ecrane iar acestea nu conțin stimuli pereche, ecranele vor deveni din nou închise. Dacă cele două ecrane selectate consecutiv conțin stimuli pereche, acele ecrane vor rămâne definitiv aprinse. Stimulii pereche pot fi neutri sau negativi. În modulul de intervenție, utilizatorul primește puncte pentru identificarea perechilor de stimuli neutri, respectiv este depunctat pentru identificarea perechilor de stimuli negativi. Utilizatorul este instruit să realizeze un punctaj cât mai mare.

 

Cerințe pentru utilizarea aplicației

  • Pentru modul de utilizare PC:
    • Procesor Intel® Core™ i5-4590, AMD FX™ 8350, sau mai bun;
    • Placă video NVIDIA® GeForce® GTX 1060, AMD Radeon™ RX 480, sau mai bună;
    • Monitor cu rezoluția minimă 1920×1080;
    • Mouse, tastatură, și difuzoare (sau căști);
    • Windows 10.
  • Pentru modul de utilizare VR:
    • Un computer care întrunește specificațiile pentru modul de utilizare PC;
    • O cască de realitate virtuală VIVE, VIVE Pro, sau VIVE Pro Eye cu manete de control și Base station:

Preț

  • Licență de utilizare a aplicației + training privind utilizarea ei (4 ore): 2000 RON + TVA. Comenzile se pot face la produsubb@ubbcluj.ro

One thought on “VR-Mind

Leave a Reply